Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Matteus 6:31-33

Vraag je dus niet bezorgd af: Wat zullen we eten? of: Wat zullen we drinken? of: Waarmee zullen we ons kleden? – dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden.

-- Matteus 6:31-33

7 reacties op de tekst van donderdag 14 april 2011 – Matteus 6:31-33

Wat betekent voor jullie ” Zoekt eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid en al het andere zullen je erbij gegeven worden?”

Ik dacht ik ken God al waarom kom ik deze Bijbel tekst steeds tegen en toen op een avond kreeg ik het idee dat God mij wou duidelijk maken dat ik de tijd moest nemen om Zijn aangezicht te vinden elke dag weer. Net zoals Daniel die minimaal 3 keer op een dag de tijd nam om te bidden en Bijbel te lezen zodat hij met Gods hulp zijn werk kon doen. Dus het Koninkrijk van God eerst te zoeken betekend, bidt en lees je Bijbel minimaal 3 keer op een dag, ook al heb je het druk of andere zorgen dan mag je dat bij God voorleggen en dan helpt hij jou ook bij je werk en de dingen waar jij je drukt en zorgen om maakt.
Maar ik ben ook geïnteresseerd hoe andere deze Bijbel tekst beleven.

Ruta | 19 april 2011 | 10:10 | da2afc

Beste Ruta,

Voor mij betekent het prioriteiten stellen. Zoals je ook hebt aangegeven: ongeacht waarmee je bezig bent, en hoe druk je het ook mag hebben dat je teminste een moment neemt om te bidden of anders (Lezen etc.).

Pearl | 22 april 2011 | 00:22 | f959d6

LEES DE REST Van de bijbel:zoekt eerst Zijn koningkrijk .wat is dan Zijn koninkrijk?ik lees dat si war HIj woont!waar woont HIj in zijn gelovigen!.die lijke op Christus.dus denken als Chistus.doen als hem.
dat zijn de dingen die boven niet van beneden ,bedenkt die!
en door te lezen hoe Christus was zo is HIj nu nog en wil Hij in Jou wonen.
niemand kan dat zonder Hem : dus vraagt Hem en stel je hart helemaal open voor Hem.dus zoek Hem.Lees van hem.en Praat met Hem.
ik denk dat dat het koninkrijk van God zoeken is.wwjd?

f schilstra | 23 april 2011 | 00:22 | ff9151

Voor mij betekent deze tekst dat ik er voor moet waken dat mijn 1e prioriteit niet moet liggen bij de dingen die IK graag in mijn leven in vervulling zou willen zien gaan, maar dat mijn 1e prioriteit mijn persoonlijke relatie met God moet zijn.
Wanneer ik dat kan doen en mijn persoonlijke verlangens naar de tweede plaats kan verschuiven, zal omdat ik Hem de eerste plaats geef, Hij de kans krijgen om zich in mijn leven te openbaren door mij me de verlangens van mijn hart te geven!
Om God die plaats en dat vertrouwen te geven, los te laten wat van jezelf is en alles ècht aan Zijn voeten te leggen vind/vond ik één van de moeilijkste dingen in m’n leven, maar pas toen heb ik ècht rust en vrede leren kennen! Vanaf dat moment kreeg God de kans mij te veranderen waardoor ook de dingen die ik eerst belangrijk vond na verloop van tijd steeds onbelangrijker werden en ik Hem alleen nòg beter wilde leren kennen! Wat een geweldig God is Hij!

arjen | 1 mei 2011 | 01:01 | 5d24bf

Na een lange reeks van emotionele en matriele schade,al dan niet toegebracht door toedoen van anderen kan ik niemand verwijten maken.
psalm 27 zegt:zoekt mijn aangezicht,U aangezicht wil ik zoeken.
apostel Paulus zegt:Bid zonder ophouden,dankt onder alles.
wij mogen God vader noemen.Hij houd van ons met liefde en genade.Wij zijn daarom koningskinderen.Hoewel wij door onze grote schuld zelfs aan de eeuwige dood waren onderworpen.
Op zijn woord vestig ik mijn hoop.
Mijn bede tot U.

.A.P.v.d.Meer | 17 januari 2015 | 18:07 | d516fb

Hoi
Zoek op joutube op les 1 Pioneer school en het word allemaal duidelijk!

Gods zegene u

MvVliet | 30 juni 2015 | 23:50 | 418e64

Dag lieve mensen,
Het koninkrijk van God is ( zoals de bijbels zegt) een koninkrijk van Kracht en niet van woorden en het k.van God is een koninkrijk van gerechtigheid , Vrede en blijdschap DOOR de Heilige Geest. Zoek dus naar God ’s kracht ( wie zoekt zal vinden)geleidt door de Heilige Geest.Koninkrijk van God is dus Gods kracht gemanifesteerd door de naam en liefde van Jezus.

Ben | 19 juni 2016 | 13:01 | b54700

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.