Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Filippenzen 4:6-7

Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

-- Filippenzen 4:6-7

5 reacties op de tekst van dinsdag 09 juni 2009 – Filippenzen 4:6-7

Dat is nog eens bemoedigend, nadat ik de halve nacht wakker gelegen heb, omdat ik me weer eens te druk maakte in plaats van God te zoeken in gebed.

God is groot en zeer te prijzen!

Rachel

Rachel | 9 juni 2009 | 11:59 | 6f2398

Dit is een tekst die ik twee jaar geleden van drie verschillende mensen heb gekregen toen ik op mijn werk zat en erachter kwam dat ze geen werk voor mij hadden. Ze lieten mij niet gaan, ik moest zelf gaan. De Heer zei : “Wachten en heb vertrouwen.” Dit duurde bijna twee jaar dat wachten en vertrouwen hebben. Vorig jaar na de zomer was ik eruit wetende dat God mij sterker heeft gemaakt.

Maar toen ik er middenin stond kon ik niet doen wat er in de bijbeltekst staat. Ik was zo moe. Elke keer weer zei ik tegen de Heer dat ik niet eens wist wat ik kon wensen. Elke dag naar werk en van half 8 tot 4 helemaal niets doen. Als ik terug denk, pffff. Kan beter niet doen.

Op een zondag ben ik naar de kerk gegaan omdat ik dacht dat ik onder het Woord van God moest zijn want ik was zo moe. Ik had geen kracht meer. Ik heb volgens mij geslapen want ik kan me niets meer herinneren. Die nacht hoorde ik een stem in mijn hoofd die zei: “Je bent het niet waard. Je bent het niet waard om te leven.”
Ik dacht gelijk: Dit is niet van mijn God. Ben opgestaan en ben Jezus naam gaan aanroepen. Ik heb tegen die kleine wezen van een satan gezegd: “Ik behoor jou niet toe, ik behoor Jezus toe, ga weg in de naam van Jezus.” Ik heb toen de Heer staan prijzen. Opeens viel alles op zijn plek en ik wist gelijk dat God grote dingen ging doen. Ik heb toen de Heer kunnen danken voor alles wat er gaande is in mijn leven en ik heb mijn wensen bekend kunnen maken bij Hem. De volgende dag stond ik fris en vol kracht op en kon blij naar werk gaan ook al was er geen werk te doen. Ik weet niet eens waarom ik dit schrijf. Misschien is het wel tot zegen van iemand. Wie weet. Hij laat ons nooit los, dat weet ik wel. Bedankt voor de teksten die jullie sturen. Ze zijn bemoedigend.

Lily | 9 juni 2009 | 12:27 | 26432f

Ola,

Blijf bidden en volharden in geloof. Hij ois trouw en goed voor eeuwig. Ondanks alles.
http://www.chris.nl voor al je vragen..

Liefs Eric

Job 38

Eric Noordam | 9 juni 2009 | 16:48 | dca94a

Hoi Lily,

Dit is inderdaad een heel mooi getuigenis. Misschien is het iets om het op http://www.mijngetuigenis.nl te zetten?

Ik geloof dat je vele mensen hiermee kan bemoedigen en opbouwen.

God zegene je rijkelijk, zuster

Rachel | 9 juni 2009 | 18:20 | 63c148

Hoi Lily,

Ik wil je danken voor je bemoediging ,ik zit zelf nu in een moeilijke fase,de woorden die ik steeds heb ik zijn kracht en vertrouwen.
Een vriend van mij zei ook eens tegen mij;Zorg en waak dat Satan geen zeggenschap over je krijgt want daar is hij mee bezig.Hij weet precies je zwakke plekken en zal je daarop aanvallen.Gelukkig hebben we een wapenrusting van God.Je hoeft Hem maar te vragen en Hij is er.Dus sluit God niet buiten maar ken Hem in al je problemen en zorgen.
Dat waren geweldige woorden ,want de moed zakt op den duur,(vooral al het al zolang duurt,)niet allen bij jou&mij,maar bij vele van ons allen.
Gisternacht had ik ineens spreuken 3 in mijn hoofd,geweldige stuk.

bea | 10 juni 2009 | 09:57 | b33c3e

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiĆ«ren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.