Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Matteus 18:19-20

Ik verzeker het jullie nogmaals: als twee van jullie hier op aarde eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de hemel het voor hen laten gebeuren. Want waar twee of drie mensen in mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.

-- Matteus 18:19-20

6 reacties op de tekst van zondag 11 oktober 2009 – Matteus 18:19-20

Dank voor deze woorden die ik op mijn beeldscherm vond.
Het is goed eraan herinnerd te worden. Een mens laat zich zo gemakkelijk ‘wegtrekken’ van datgene dat er wérkelijk toe doet.
De inhoud van deze woorden uit het evangelie doen mij beseffen en gelóven dat zó mijn juk werkelijk zacht, en mijn last werkelijk licht kan zijn.

Agnes Maria Wolters | 11 oktober 2009 | 14:19 | d525b9

Ik vind dit eerlijk gezegd best een lastige tekst. Zou het zo zijn dat hetgeen je vraagt wel in overeenstemming moet zijn met Gods plan op dat moment? Ik heb wel eens iets gevraagd dat ik niet op dat moment kreeg. Soms kreeg ik het helemaal niet, en soms ontving ik het pas later. Ik denk dat ik nog dichter naar God toe moet groeien en Zijn stem beter moet leren verstaan, wil ik volledig naar Zijn wil en plan kunnen bidden. Ik zie er naar uit!

Anoniem | 11 oktober 2009 | 18:12 | 111abe

Ter bemoediging voor mensen van DagelijksWoord.nl:
Gisteravond was ik met wat vrienden nog wat wezen drinken in de stad. Vanochtend was ik niet naar de kerk gegaan (dat heb je soms als student, niet zo goed mja). Vanmiddag had ik met mijn huisgenoot en vriendje een heel gesprek over opvoeding en gaven van de Heilige Geest, etc. We kwamen tot de conclusie dat het erom gaat dat je dan dicht bij God bent, dat het gaat om God en dat gaven een uiting zijn van dat God heel dicht bij je is. Deze tekst (Mat. 18) kwam ook nog ter sprake: dat het goed is om met elkaar over God te spreken en hoe belangrijk stille tijd wel niet is. In ieder geval: mijn huisgenootje ging naar haar ouders en ik kreeg opeens een sms-je van haar: een zwerver zegende haar met de Heilige Geest! Ik belde mijn vriendje op en die zei: dat moet een engel zijn geweest! (Mijn huisgenootje heeft dit jaar belijdenis gedaan en ze groeit zo enorm in haar geloof, je ziet zo aan haar dat ze met God leeft! en dat ze God wil betrekken in de keuze die ze maakt). Daarna bekeek ik dus mijn mail en zag ik deze tekst voor vandaag. Echt alles viel weer op z’n plek. Ik wil niet overgeestelijk zijn (grappig eigenlijk, wat alles is al geestelijk omdat God in alle facetten van ons leven wil werken) maar het is zo mooi om te zien dat God door kleine dingen werkt. Lang verhaal, maar misschien dat jullie er toch wat aan hebben! God’s zegen!!

Anoniem | 11 oktober 2009 | 18:31 | 71717d

Beste “Anoniem”,

Als 2 of 3 in Jezus’ Naam samen zijn, is Hij in hun midden. Kun je als Gods Geest zo nabij is werkelijk iets vragen wat niet naar Zijn wil is? Bovendien, Gods tijdpad is heel anders dan ons menselijke tijdpad. Hij geeft ons wat we Hem in Zijn Naam vragen, maar dan wel: “alles op Zijn tijd”. Oftewel, het is een heel goed streven om dichter naar God toe te groeien, maar… houdt wel in de gaten dat Hij anders is dan wij, Hij is geen mens…!

Overigens, als Jezus aangeeft dat Hij niet wil dat wij ons schamen voor Hem, is het dan juist om je mening hier “anoniem” te geven? Maar goed, dat is zomaar een persoonlijke vraag van mij om je te prikkelen… Kom gerust uit voor je christen-zijn, opdat Gods Geest zo volledig mogelijk door je heen kan werken.

Hans | 12 oktober 2009 | 08:12 | 6ff63d

Anoniem dank je wel voor je verhaal. Heel mooi. Gods zegen.

Lily | 1 november 2009 | 22:31 | 26432f

Dit is een geweldige belofte. Je kan te allen tijde God’s naam aanroepen, zodat Hij bij je kan komen. Tijdens dit samenzijn met 2 of meerderen regeert God op dat moment. Hij is werkelijk in ons midden. JEZUS leeft!!!!
Dat is het mooie ervan als je dit geestelijk begrijp. Ik visualiseer vaak tijdens het bidden en zie dat God op Zijn troon zit met Jezus aan Zijn rechterhand. En alles wat je in Zijn naam vraagt en wat in overeenstemming is met Zijn wil geschiedt. Dit vind ik een enorme rijkdom, te weten dat Vader God onze Voorziener is, onze Geneesheer, onze Kracht, onze Liefde. Wat een genade is dat. Ik ben zo blij met mijn GOD in goede en in slechte tijden. PRIJS HEM en Loof Hem. Verkondig Zijn machtige daden.
God zegene u allen.

In Jezus verbonden,
Jeannet

Godschild | 5 maart 2010 | 13:47 | bbcab7

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.