Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Romeinen 15:1-3

Als wij sterk zijn in ons geloof, moeten wij rekening houden met de gevoeligheid van anderen die minder sterk zijn. Wij moeten niet aan onszelf denken. Wij moeten de anderen aanmoedigen zodat zij ook sterk worden. Want ook Christus heeft niet Zijn eigen belang gezocht. Van Hem staat in de Boeken ‘de beledigingen die op God gericht waren, hebben mij getroffen.’ (a)

5 reacties op de tekst van woensdag 25 oktober 2006 – Romeinen 15:1-3

Dit vind ik wel een doordenkertje. Hier staat dat we niet aan onszelf moeten denken, maar aan de anders belangen omdat Jezus dit ook deed.
Het mooie hieraan vind ik dat Jezus in Mattheus 26 in Getsemane Zich terugtrekt en daar bid voor Zichzelf. Hij deed dit voor een andermans belangen, en had daar moeite mee. Hij vroeg God om het aan Hem voorbij te laten gaan. Natuurlijk ging Hij aan het Kruis met veel liefde, en vergaf Hij ons daar.
Maar dat vind ik het leuke aan Jezus; het knaagde ook aan Hem, Hij wilde het liever ook niet ondergaan en wilde een andere oplossing.
Dus we moeten aan de ander denken als die zwakker in het geloof is, maar dat betekent niet dat je jezelf moet wegcijferen, maar ook jezelf moet blijven sterken met God, en dat het helemaal niet erg is als het veel moeite kost om de ander te helpen.

Kimmetje | 25 oktober 2006 | 10:38 | 8577d8

“en dat het helemaal niet erg is als het veel moeite kost om de ander te helpen. “”

hee ja! ik heb altijd het gevoel dat je dat helemaal niet moeilijk mag vinden! maar jezus bad zelfs of het alstublieft aan hem voorbij mocht gaan…
:s

jippie 🙂

Hes | 17 februari 2007 | 09:09 | cc196b

Nou, dan zijn we allemaal weer blij 😀
(Jezus ook, want ondanks dat Hij het niet wilde, deed Hij het toch en daardoor kreeg Hij de Overwinning)

Kimmetje | 22 februari 2007 | 18:30 | 8577d8

overwinning met een hoofdletter

pff..

Hes | 22 februari 2007 | 21:02 | 9fba51

Mag dat niet?

Kimmetje | 23 februari 2007 | 16:58 | 8577d8

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.