Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

1 Petrus 5:7

U mag uw zorgen op hem afwentelen, want u ligt hem na aan het hart.

-- 1 Petrus 5:7

7 reacties op de tekst van donderdag 07 juli 2011 – 1 Petrus 5:7

Wat een groot God, dat Hij mij als zondig en nietig mens liefheeft en mijn hart wil verlichten door mijn zorgen op zich te nemen. Nu is het alleen nog maar aan mij om die zorgen ook echt los te laten!

Ria | 7 juli 2011 | 09:14 | 9db28a

Ik geloof als je tot God bidt of Hij die zorgen wel wil nemen, Hij het ook daadwerkelijk zal doen.

rachel | 7 juli 2011 | 10:25 | 054040

Dit vind ik zo,n mooie tekst en bemoediging, die elke dag van toepassing is. Door elke ochtend stille tijd te houden en te praten met God, en je zorgen en moeiten aan hem te geven krijg je een soort van rust in je hart die alle verstand te boven gaat.

Elly | 7 juli 2011 | 11:29 | d36c9a

Psalm 55:23 23 Werp uw zorg op de HEERE, en Híj zal u onderhouden;
Hij zal voor eeuwig niet toelaten dat de RECHTVAARDIGE wankelt.

(Wie zich tot Jezus de Verlosser (van zonde/ziekte/dood) bekeerd heeft, al zijn AUWde zonden beleden heeft, als bewust mens ondergedompeld is in het watergraf, en met Hem in een nieuw/rein/zorgeloos leven is opgestaan; kan niet zondigen zegt 1 Joh 3:9)

tinez | 7 juli 2011 | 20:59 | 67f948

1 Johannes 3:9 moeten we niet al te letterlijk opvatten. We zijn en blijven mens en ook we kunnen dus nog altijd verkeerde beslissingen nemen en God ongehoorzaam zijn. We moeten dus altijd op blijven passen en dicht bij God blijven leven.

rachel | 8 juli 2011 | 20:22 | 515196

ben het helemaal met Rachel eens: we zijn geen ‘stokken of blokken’ maar ook geen heiligen dieineens niets meer kwaad kunnen doen…Jezus neemt ons altijd serieus, ook in de keuzes die we maken. Wat hij beloofd is dat we als zijn kinderen niet uit Gods hand kunnen vallen.

wim | 9 juli 2011 | 08:29 | 3dcc91

Ik vind wel dat we 1 Joh 3:9 letterlijk en bijbelgetrouw moeten opvatten. Wel met het verstand er bij, maar geen woord uit de bijbel is onwaar. Ik heb deze tekst eens uitgezocht, en kom een aantal populaire uitleggingen tegen:

– Met “kan niet zondigen” bedoelt de schrijver niet dat we niet eens een zonde kunnen begaan, maar dat de zonde niet het ‘levensdoel’ meer is van de wedergeboren mens. Oftewel: je kunt nog wel eens per ongeluk onaardig zijn tegen je medemens, maar een leven als bankrover zit er niet meer in.

– Paulus zegt in Romeinen 7:20: Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. Als we zondigen, zondigt niet de mens die uit het watergraf is opgestaan, maar het vlees wat er nog in ons is.

Wil | 9 juli 2011 | 19:07 | 00a67c

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.