Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Habakuk 3:17-19

Al zal de vijgenboom niet bloeien, al zal de wijnstok niets voortbrengen, al zal de oogst van de olijfboom tegenvallen, al zal er geen koren op de akkers staan, al zal er geen schaap meer in de kooien zijn en geen rund meer binnen de omheining – toch zal ik juichen voor de HEER, jubelen voor de God die mij redt. God, de HEER, is mijn kracht, hij maakt mijn voeten snel als hinden, hij laat mij over mijn bergen gaan.

-- Habakuk 3:17-19

5 reacties op de tekst van dinsdag 12 juli 2011 – Habakuk 3:17-19

Het Woord verkwikt. Gisteren ging mijn eerste oogst verloren, klein, maar waar. In het gezin gaat het niet lekker, er zijn veel zorgen en toch, ook vorige week tijdens de bidstond, we hebben God geloofd en gedankt. Tegen je gevoelens in is Hij er en Hij zal er blijven.

I. Soepboer | 12 juli 2011 | 08:28 | 34704c

Wat een bijzonder sterk vertrouwen spreekt er uit dit woord.
We hebben allemaal nu eenmaal te strijden tegen andere machten.
Maar de beloften van God zijn er ook. Vertrouwen dat sterkt en brengt je dichter bij Hem.
Als je een moeilijke periode doormaakt, dan is het inderdaad heel goed om dit te delen. Er zijn voor elkaar in gebed en praktijk. JP

JP | 12 juli 2011 | 14:37 | d4c5fe

dit was jaren mijn lijftekst omdat er niets dan droogte in mijn leven was, (afwijzing, geldgebrek, gebroken gezin, alcohol, verdovende middelen, doodsgedachten, reuma, ongeplande zwangerschap, depressies, etc) maar toen ik me uit genade tot Jezus bekeerde, al mijn AUWde zonde beleed, me op mijn 33ste liet dopen en daarna de heilige geest ontving ging dit laatste vers voor me leven. nu is de HEER -elke dag- mijn kracht, hij maakt (mijn handen en) voeten letterlijk zo snel als hinden, en zie ik nooit meer ergens als een berg tegenop, want al mijn leed is volbracht en zie ik de toekomst hoopvol tegemoet!

ik ontdekte later pas dat ik zo dood van binnen was doordat ik elke dag zondigde, maar nu leeft mijn “oude ik” niet meer, maar leeft Jezus in mij….dankzij Hem vergeef ik ieder alles, en houd me aan Zijn geboden, zo val ik onder de zegen van deutronomium 28:1-14; dat bid ik ieder toe!

tinez | 12 juli 2011 | 17:25 | 67f948

Mooie getuigenissen die wij met elkaar mogen delen, dank daarvoor. God is getrouw Zijn plannen falen NIET!!! Wij vechten niet tegen vlees en bloed maar tegen duistere machten, maar wij zijn meer dan overwinnaars, door Hem die ons heeft lief gehad. Vertrouw op onze Grote God die niet los laat het werk van Zijner handen, HALLELUJA!!! VERTROUWEN is wat God van ons vraagt, dus VERTROUW lieve broeders en zusters in deze eindtijd want Jezus komt spoedig.

Ard | 13 juli 2011 | 08:44 | d3e5a0

Prachtige getuigenissen en bemoedigingen. Ik zal de Here ook loven, trots mijn vermoeide hart en emoties.
Dank U Heer dat U mijn hart kent en al mijn pijn en dank U Heer dat U mijn Helper bent en dat U mij werkelijk zal helpen en in ere zal herstellen.

Lydia | 14 juli 2011 | 00:03 | 45a760

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiĆ«ren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.