Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Klaagliederen 3:25-26

Goed is de HEER voor wie hem zoekt en alles van hem verwacht. Goed is het geduldig te hopen op de HEER die redding brengt.

-- Klaagliederen 3:25-26

13 reacties op de tekst van maandag 31 oktober 2011 – Klaagliederen 3:25-26

Wanneer je dit iedere dag zou lezen voor je aan de bezigheden van de dag begint,
wat een kracht voor de dag krijg je dan al mee. Want inderdaad de Heer is goed en als je Hem zoekt zul je vinden!

Ans Bieleveld | 31 oktober 2011 | 06:58 | 12d299

Graag wil ik laten weten hoe belangrijk deze Bijbelteksten voor mij steeds weer zijn. Vaak lijkt het wel of de HEER persoonlijk tot mij spreekt ook al weet ik dat iedereen dezelfde tekst krijgt. Dank hiervoor!

Paul van Buitenen | 31 oktober 2011 | 07:20 | bd4183

Vanmorgen heb ik de Heere gebeden dat Hij onze kinderen weer heimwee geeft naar Zijn woord en dat we weer samen zondag’s naar Zijn huis mogen gaan. Ik (wij) weten niet meer wat we moeten zeggen/doen we leggen het voor God neer. Nu lees ik vanmorgen dat we geduldig moeten zijn en hopen op de Heer die redding brengt. Mag ik dan geloven dat God hiermee ons een teken wil geven, dat Hij het zal doen op Zijn tijd?

arjan | 31 oktober 2011 | 08:17 | 16e662

Ook ik ben heel blij met de bijbelteksten .Deze week wordt voor onze dochter heel spannend.Wat is het dan fijn om met zo’n bemoediging de week in te gaan .We blijven geduldig hopen op de redding!

Rika Breeman | 31 oktober 2011 | 08:32 | 7df21a

Zelf heb ik paar maanden geleden herseninfarct gehad, wat m’n leven nogal heeft veranderd…. ja…dan is zo’n tekst troostvol…

René Kramer | 31 oktober 2011 | 10:29 | 7df9f1

Allen hiervoor die geschreven hebben,met heel mijn hart alle sterkte toegewenst,en inderdaad het Woord van God is onze toeverlaat.onze troost,
De houvast die je probeert te krijgen bij huisartsen door ook mijn ziek zijn, is vaak teleurstellend, en je merkt steeds meer dat je in deze maatschappij ook in ziek zijn een nmr bent.
God,s rijke zegen allen.

Truida | 31 oktober 2011 | 12:14 | a54034

Truida, wat is het goed om te weten dat je voor God geen nummer bent. Hij kent je en heeft alle haren op je hoofd geteld. Zo waardevol ben je voor Hem. Zijn striemen hebben jou genezing gebracht, leert Gods Woord.

Dat geldt ook voor jou, René. Er is genezing mogelijk door Gods genade voor ons. God is een God van wonderen en tekenen. Hij kan en wil ons genezen, op Zijn tijd. Sowieso zullen we genezen zijn als we naar de hemel gaan. Daar is geen ziekte en pijn.

God is groot en zeer te prijzen voor de wonderen en tekenen die Hij wil doen in mensenlevens. Vaak moeten we inderdaad leren geduldig te zijn, maar dan mogen we God ook geloven dat Hij zal voorzien in onze noden, op Zijn tijd. Niet op onze tijd, maar Hij weet wat we nodig hebben en wanneer.

Rachel | 31 oktober 2011 | 13:16 | 84efa8

Goedeavond iedereen,

Iedereen die me kent ,bedankt voor reacties en gebed. (CHRIS) Maar ik zit
muurvast, ik zou moeten opgenomen worden in psychiatrie maar ben er
DOODSBANG!!!!Heb deze namiddag wat gesurfd op internet en zals Truida als
zei je wordt soms als nr behandeld; IK ben DOODSBANG om te overnachten in
ziekenhuis en ook voor de medicatie en in de psychiatrie ,middeleeuwse toestanden
zoals isolatiecellen ,barbaarse elektroshocks….. De liefde drijft alle angst uit….maar als ik zoveel angst beleef,kan ik NOOIT liefde ervaren of geven…WAAR KAN I. HEEN,
ikmoet uit mijn huis,mijn isolement doorbreken,ik kan toch niet op straat lopen
in de winter…???Hoe dorrbreek ik mijn situatie…??

Chris

Chrisc | 31 oktober 2011 | 17:56 | ba915d

Chris,

Probeer eens hulp te zoeken bij die pinksterkerk of die andere kerk bij jou in de buurt. Je weet dat Jan Zijlstra zeer binnenkort naar jullie toekomt. Ga daar ook naartoe. Het zou zomaar kunnen dat God je dan bevrijd en je niet meer opgenomen hoeft te worden. En vooral blijf God zoeken in gebed en Bijbellezen. In de eerste plaats heb je Hem nodig, lieve broeder.

Rachel | 31 oktober 2011 | 19:14 | 515196

Chris, ik herken dit zo,je ligt het liefst in je eigen bed.
Zoek hulp bij een christelijke op vang, ik heb 2 x een mail gestuurd, zit daar niets bij? Je kan dan een korte pers mail sturen, kijk dan wel voor iets bij jou in de buurt, of zit je zo klem met je gevoelens dat je dat niet aankan?
Tjonge ik wilde dat ik in de buurt was, ik ga niet alles vertellen hier wat ik heb beleefd in mijn leven, ik ben alleen nu dankbaar dat ik bepaalde situaties doordat ik ook door een hel ben gegaan nu beter begrijp.
Je mag van mij het E_MAIL_ADRES vragen aan de beheerder, misschien kunnen we dan wat meer bepraten, of eens bellen enz.
In gedachten leef ik zo met je mee, geef niet op, maar probeer de eenvoudigste weg voor jezelf te vinden, en wat de wereld zegt,zoals psygiaters in ongeloof, ga er niet op in!!
Ik ben een eenvoudige huisvrouw en hou zeer zeker niet meer van poes, pas, door deze diep gezonken ongelovige,betweterige medische toestanden.
Lees eens,markus 5:25-34 ,In vers 26 Staat dat deze vrouw veel geleden had van medicijnmeesters,het had haar veel geld gekost,en haar kwaal was erger geworden,
Een vraag, heb je ook familie?

Ik hoop wat van je te horen.
Groet Truida.
P.S. Ik had ook zo,n issoloment, en nam een kleine hond, trouw, liefdevol, altijd kwispelen, en stuk voor voor stukje ging ik naar buiten, ontmoeten mensen en je krijgt contakten
Is dat ook niets? Dan ben je niet meer alleen, mijn gehandicapte vriendin, heeft ook een hondje en dit beestje is de oplossing voor haar eenzaamheid als mens.

Truida | 31 oktober 2011 | 19:46 | a54034

Chris Rachel heeft gelijk je hebt in de eerste plaats de Heer nodig.
Hoe doorbreek je deze situatie in de Naam van Jezus.
Heer we komen tot U in de Naam van Jezus we brengen Chris voor U troon Heer U bent machtig kom in deze situatie en angst Chris is niet van God.
We zeggen tegen satan laat chris los in Jezus Naam genoeg is genoeg je bent gezien ga achteruit in de Naam van Jezus Heer we prijzen U Naam we weten bij U is alles mogenlijk.
Chris nu de rust en vrede van de Heer vertrouw op Hem.
We bidden voor hulp in deze situatie Heer stuur iemand naar Chris om hem te helpen.
We bidden ook voor Rene Rene de Heer is onze Geneesheer naar Hart, ziel en lichaam,
ik bid voor je weet onze verlosser leeft Amen
En Paul het is zo de Heer spreekt tot ons via teksten uit de Bijbel hij wil ons bemoedigen,
versterken de Heer spreekt via verschillende kanalen Amen.
Gods Zegen voor iedereen.
elizabeth

Elizabeth Frijhoff | 31 oktober 2011 | 19:46 | d6ede0

Gewoon wat praktische tips. Zoek eens in jouw buurt of er kerken zijn die de cursus “Nieuw Leven” geven. Ik heb al van zovelen gehoord wat deze cursus voor mensen doet.

Ook ondersteun ik de tip van Truida, schaf een hond aan. Wij hebben zelf ook sinds vorig jaar een lieve Labrador aangeschaft. De hond moet uitgelaten worden. Dus dan kom je er zelf ook uit.

Doe alles “stap voor stap”.Heb geduld lieve Chris en ga aan jezelf werken. Ik zie in de reacties dat veel lezers van het Dagelijks Woord jou meenemen in het gebed. Ik heb dat inmiddels ook al gedaan.

God houdt van jou. Ik heb hier vertrouwen in, jij toch ook???

Tineke | 1 november 2011 | 00:30 | 9a92db

Chris,
Ik kan je hier advies geven, maar het enige wat je nodig hebt is Jezus Christus. Hij staat klaar voor je en wil je samen met Hem de weg laten gaan die voor jou nodig is. Hij zal je begrijpen want aan het kruis riep Hij tot de Vader of de drinkbeker aan Hem voorbij mocht gaan. Hij kent je zorgen, je angst, je pijn; als je ze met Hem wilt delen zal Hij er voor zorgen dat het draaglijk zal zijn.
Ik hoop dat je je gedragen zult voelen in het gebed. Veel sterkte gewenst!

wilmie | 3 november 2011 | 13:59 | 097cb0

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.