Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

1 Johannes 2:1

Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige.

-- 1 Johannes 2:1

4 reacties op de tekst van vrijdag 04 november 2011 – 1 Johannes 2:1

Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn (Rom 8:1). Voor veel christenen is dit moeilijk te pakken. We weten het wel, maar de aanklager doet er alles aan om ons schulgevoelens te geven, zodat we niet zullen leven vanuit de overwinning. Als we onze zonden belijden is Hij getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid (Joh 1:9). Dat geeft vrijheid. Vandaag wil ik in die vrijheid gaan staan. We zijn verlost door het kostbare bloed van Jezus!!!

Een gezegende dag! Hilde

Hilde | 4 november 2011 | 08:59 | c28413

Heel herkenbaar wat je schrijft. De aanklager kreeg mij dan ook nog zover dat ik het niet deelde met andere mensen omdat schuldgevoelens niet hoeven te bestaan bij christenen (dus ik schaamde me voor mijn schuldgevoelens, vicieuze cirkel). Gelukkig heb ik het nu gedeeld met andere mensen, en hebben ze voor me gebeden, en nu is er weer een opening ontstaan in de cirkel.

En yesss!! We gaan in de vrijheid staan!! 😀

Fijne dag 🙂

Deomlew | 4 november 2011 | 10:08 | a8fd80

ik heb met schuldgevoel gelopen, maar de geest van de waarheid heeft dit van me weg genomen door god zijn offer Jezus Christus! en ik voel dit! 😀 praise the lord! hallelujah!

raymond | 4 november 2011 | 12:39 | c2bdda

Vroeger waren wij vijanden van God. Maar doordat Gods Zoon Zijn leven voor ons gaf,
is die vijandschap veranderd in vriendscap. En omdat Jezus leeft, zijn wij voor altijd veilig. Maar daar houdt het niet mee op! Wij prijzen ons gelukkig over deze nieuwe relatie met God. En dan vooral door onze Here Jezus Christus, want Hij heeft ervoor gezorgd dat het nu weer goed is tussen God en ons. Amen! Amen! :-)[ROM.5:10-11]

Vergeveing door genade!
In Christus verbonden

Have a God weekend!

JB | 4 november 2011 | 15:00 | 85ef77

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.