Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Openbaring 7:12

Lof, majesteit en wijsheid, dank en eer en macht en kracht komen onze God toe, tot in eeuwigheid. Amen.

-- Openbaring 7:12

7 reacties op de tekst van vrijdag 20 april 2012 – Openbaring 7:12

Weer zo,n mooi gedeelte wat je in zijn geheel gaat lezen,een grote schare die niemand tellen kon,komen uit de grote verdrukking.
in vs 17,Staat dat het Lam hen zal weiden,en zal hun tot een Leidsman zijn,en,, God zal al hun tranen van hun ogen afwissen.
Geen mens die ons zal zeggen wat wij wel, of niet, moeten doen, maar God (Jezus) zelf zal onze Leidsman zijn.
Allen God,s zegen dit weekend.
Vooral mijn medebroeders,
Frans,Chris, en Wolf.

Truida | 20 april 2012 | 10:24 | a54034

Hallo iedereen,

Ik heb niet zo’n prettige boodschap. Alles lijkt tegen te zitten. Wordt van het kastje nr de
muur gestuurd voor hulpverlening. Hopelijk is dit mijn allerlaatste weekend dat ik ’totaal’
allen zit. Ben zwaar depressief en levensmoe. Zal proberen zondag nog nr samenkomst
t e gaan. Ik zit er door.Ben gewoon gebroken.Maandag consultatie in ‘psychotherapeutisch’
centrum,hopelijk word ik weer niet afgewzen? Ligt er een vloek op moijn leven???????

Wil afsluiten met gedicht:

‘BLIJF POSITIEF’

Soms zie je ’t even niet meer zitten
en kijk je door een donkere bril
Alles zit je constant tegen
en eigenlijk gaat niets zoals je wil…

Focus dan op kleine dingen,
een mooie bloem,een zonnestraal,
Richt je aandacht op wat goed gaat
dan verandert je bui radicaal!

Blijf alert en vol vertrouwen,
houd goede moed ook al heb je pech,
Denk af en toe eens aan deze woorden,
dan ben je zo weer op de goede weg!

Veel liefs.

Groeten, Gods zegen en prettig weekend allemaal,

CHRIS

N.B. Het weer in Vlaanderen is ECHT ‘GUUR’!!!! (alles behalve lente!!!)

Chris | 20 april 2012 | 11:50 | ba915d

Hoi Chris,

Wat vervelend voor dat je zo hulpeloos voelt en dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Helaas gebeurt dat vaker als de hulpverleners geen beeld of diagnose kunnen stellen of je niet kunnen plaatsen ivm de gestelden eisen of andere hindernissen.
Ik weet en begrijp dat je hier niet op zit te wachten en hier door aan je zelf gaat twijfelen. Niet doen. Je oplossing komt er aan. Gaat vaak anders dan wij denken.

Ik geloof niet dat er een vloek op je levens zit ( bestaat wel), omdat ik denk dat de satan boos op je is.
Vaak als mensen aan het groeien zijn in Christus of op het punt van doorbreken staan dan wordt satan boos. Hij wilt niet dat je groeit of doorbraak krijgt in je leven.
Ik heb ontdekt en geleerd als ik strijd heb, alles zit tegen etc dit juist vaak gebeurt, omdat je goed bezig bent. Juist als er geen strijd in leven is moet je na gaan denken. Als we krachteloos zijn en geen getuigenis van Jezus kunnen zijn heeft satan zijn doel bereikt. Als we ontwikkelen,groeien en iets gaan betekenen voor anderen en God komt de satan in actie. Dat doet hij meestal door je te pakken wat op dat moment voor jou en mij het belangrijkste is. Lieve broeder laat je niet pakken door hem.
Ik geloof met heel mijn hart dat God jouw het beste gaat geven wat je nodig hebt. (zeker weten) Wat ik mij afvraag is wat wil de Heer wat je doet? Als het de wil van God is dat je daar heen gaat dan zal dat gebeuren, zo niet dan heeft hij iets beters voor je.
Broeder Chris mag ik je vertellen wat ik zal doen.

Ga zondag naar de gemeente zeg tegen niemand jouw probleem.
Als er in de gemeente mensen zijn die vol van de H.G zijn,ga dan na de dienst naar voren en vraag alleen aan 1 van deze mensen; Heeft de Heer iets voor mij? Als die persoon je vraag niet begrijpt en vragen gaat stellen heeft God niet tot hen gesproken. en dan moet je het niet uit leggen. Als de Heer tot hem gesproken heeft stelt hij geen vragen en zal hij voor je bidden en een boodschap geven. Het is ook mogelijk dat je naar voren gaat en dat er iemand naar je toe komt. Als hij geen vragen stelt,maar vraag mag ik voor je bidden?vraag dan heeft de Heer dat op u hart gelegd of vraagt u dit altijd. Als het van de Heer is zal hij niet verkeerd reageren. bevestigen en voor je bidden. God spreekt op velen manieren. Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat de Heer zo werkt. Vraag aan God of Hij zondag wilt ingrijpen en duidelijk maakt, wat Hij of jij zal, gaan,moet doen. God grijp heel vaak op het laatste moment in om te zien of we op Hem blijven hopen, vertrouwen en geloven. Is op dit moment je geloof te klein? Geeft niet vraag aan Hem Een grotere geloof en je zult ontvangen. Hij geef je geen steen als je om een brood bid. Weet je bent Zijn kind en oogappel. Ik vertel dit omdat ik dit velen keren heb mee gemaakt en God maak geen onderscheid tussen jou en mij helpen, maar de uitkomst jkan wel andres zijn, maar wel een die bij jouw oplossing hoort. God kopieert niet maar maakt alles nieuw.

Bij God is alles mogelijk nu nog ervaren en dat gaat gebeuren. Hoe dat weet ik niet,maar wel dat Hij jou niet in de steek laat en met de juiste oplossing komt..
Ik hoop broeder dat je ik je een beetje heb kunnen bemoedigen. Ik zie uit naar je antwoord en wat God voor jou gaat doen Gezegend weekend en op weg naar je overwinning,
Gb Bless Frans

frans | 20 april 2012 | 14:19 | 57226b

Is het niet geweldig dat we God alle lof en eer mogen brengen die in ons hart is.

Dat Hij alle wijsheid, macht en kracht heeft.

We hoeven niet te vrezen en mogen uit zien naar dat geen wat Hij voor ons gaat doen.

frans.

frans | 20 april 2012 | 14:29 | 57226b

Hoi Truida ik heb een reactie gegeven op jouw antwoord.

Lief van en bedankt, Ffrans

frans | 20 april 2012 | 14:43 | 57226b

@ Frans,en Chris,
God,s Zegen beiden voor jullie waarachtige getuigenissen, ik heb bewondering voor de moed om dit neer te schrijven, dan zal je vragen waarom?
Velen lezen mee,maar weinigen,strekken hun hand uit.
Ook mijn leven is een boek,met daardoorheen de doorboorde handen van Jezus,die je elke keer toch, ook al zien wij het pas daarna,ons vast gegrepen heeft en vertroost, en bemoedigd.
We leven in een gebroken wereld,en in een moeilijke tijd,er komt ontzettend veel op je af,zowel uit de media, als uit kerken en kringen,maar ook uit familie of omgeving.
De echte liefde uitgestort in het hart,door de Heilige Geest, word steeds weer verstikt door allerlei gebeurtenissen,omstandigheden,die op je levenspad komen en die doorkruisen.
Dan blijft er wel eens een rokende vlaspit over,in je hart, maar God blaast er weer vuur in,en het licht begint weer te schijnen.
Zoals je zegt Frans,de satan doet er alles aan,om datgene wat je bezit,af te nemen,Ik moet wel denken aan Eva,zo volmaakt in het hof van eden,en EEN vertwijfeling en daad, bracht de hele schepping in de dood.
Maar God roept,en zegt,Adam waar zijt gij???
Dat we elke keer luisteren naar de roepstem van God (Jezus)Hij zal NIET verlaten wat Zijn hand in ons begon!!
Zolang wij oprecht blijven in ons hart, ook al slaan we vaak de plank mis, dat weet Hij alleen, de kenner der harten.
Ik in ieder geval, weet me bemoedigd door jullie beiden getuigenissen.
Heel veel kracht en God,s zegen beiden.
Truida.

Truida | 20 april 2012 | 15:08 | a54034

Hoi Truida,

Het is niet zo moeilijk lieve zuster, omdat de waarheid vrij maakt en volgens mij mogen we elkaar juist bemoedigen.

Ik denk dat de kracht van Gods liefde in onze eigen getuigenis ligt wat Hij voor ons doet.
Ik heb eens een liedje geschreven met de volgende zinnen.
Geloven is geen filosofie,menselijke theorie of apologie.
Geloof is beleven, geloof is ervaren wat God in je leven doet.

Ik denk dat we meest en het best mensen bereiken met ons eigen getuigenis.

Ja iedereen kan het lezen de openheid van onze broeder Chris en mij.
Ik denk dat het ook zo bedoelt is om elkaar te bemoedigen, op te bouwen en elkaar aan te sporen over dingen die onze broeders en zusters niet weten en dat zij van Gods schatkamer mogen en leren gaan genieten. Lees maar Jabes in 1kro 4:9-11.

Ik hoop dan dat de mensen die dit lezen positief bemoedigt worden en een verlangen in hun hart krijgt en zullen zeggen; dat wil ik ook.
En dan zegt God, mooi want Ik maak geen onderscheid. Geloof je dat ik dat ook voor jou wilt en kunt doen? En wat antwword men dan?
Weet voor God is alles mogelijk, dus er zijn geen grenzen voor Hem, maar wij moeten Hem wel geloven en de ruimte geven in ons leven om het te kunnen uit voeren. Dus broeders en zuster schroom u niet en vertel alleen maar wat God voor u doet. ( Uw getuigenis) Het zit niet de wonderen die ik mee maakte nee in de relatie met Hem. Daar is Hij voor iedereen. dan gebeuren er dingen die je niet begrijpt.
Hoeft ook niet, geniet er maar van en vetrel zijn daden in ons leven.
Gb Frans

frans | 22 april 2012 | 13:27 | f7672d

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiĆ«ren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.