Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

1 Johannes 4:7

Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God.

-- 1 Johannes 4:7

4 reacties op de tekst van vrijdag 17 januari 2014 – 1 Johannes 4:7

-knip-

Ed | 17 januari 2014 | 08:25 | 8fc856

1 Joh.4:17: Geliefden, laten wij elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God.

Uitleg: Na het lezen van het eerste stuk van hoofdstuk 4 wordt duidelijk dat Johannes opnieuw de mensen waarschuwt tegen dwaalleraren. Vers 3 laat heel duidelijk het onderscheid zien: ‘en alle geeest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet. In vers 7 staat heel mooi beschreven

De liefde die Johannes heeft is de ‘ágapé’ die van God komt en voor ons door God in Christus wordt meegedeeld. Op aarde wordt zij ten volle alleen zichtbaar tussen de broedere en zusters die in de menswording van de Here Jezus geloven en deel hebben aan de Geest van God.

Natuurlijk is dit niet zomaar iets dat we even pakken of herkennen, maar in onze wandel en de wandel van anderen kunnen we de liefde van God tegenover de ‘liefde’ van degenen die ons van god willen afhouden. Moeten we daarvoor volmaakt zijn…..neen.

Mijn gebed:Hee, het is onmogelijk om lief te hebben zonder deel te hebben aan U! Ik beleid op dit moment de totale afhankelijkheid naar U en besef dat ik zonder u slechts een leeg omhulsel ben. Heer, zegen de broeders en zusters die dit lezen. Amen

Klaas Roorda | 17 januari 2014 | 09:57 | 0a4642

God heeft een naam hoor. Je vind het prettig om bij je naam genoemd te worden. Je titel als meneer en mevrouw is zo afstandelijk.

Candy | 17 januari 2014 | 11:03 | 505c87

-knip-

Ed | 18 januari 2014 | 08:51 | 8fc856

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.