Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Maleachi 3:20

Maar voor jullie die ontzag voor mijn naam hebben zal de zon stralend opgaan, de zon die gerechtigheid brengt en genezing in haar vleugels draagt. Huppelend als kalveren die op stal hebben gestaan zullen jullie naar buiten komen.

-- Maleachi 3:20

5 reacties op de tekst van zaterdag 08 november 2014 – Maleachi 3:20

-knip-

Ed | 8 november 2014 | 08:37 | 8fc856

image1.jpeg

Maar voor u die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan en onder Zijn vleugels zal genezing zijn; en u zult naar buiten gaan en dartelen als kalveren uit de stal. — Maleachi 4:2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Maleachi 4:1-6

Wie? U die Mijn Naam vreest. Hasjem, de Naam, de Naam van JHWH, de God die er altijd al was, die er nu is en altijd dezelfde zal zijn. Jij en ik, als we ontzag hebben voor die geweldige Naam

Wat? Dan zal de Zon der gerechtigheid opgaan, dat is Jezus, de stralende Morgenster en onder Zijn vleugels, zijn wijd geopende armen, zal genezing zijn

Waar? Onder Zijn vleugels, Zijn bescherming, Zijn genade, niet alleen om te ontvangen, maar juist ook om uit te delen

Waarom? Omdat we in vrijheid kunnen leven, kalveren die uit de stal gelaten zijn, lopen heerlijk van hun vrijheid te genieten. Wij zijn uit de stal, de gevangenis van de slavernij van de zonde bevrijd en kunnen nu heerlijk dartelen

Wanneer? Wanneer wij Zijn Naam vrezen, ontzag hebben voor Hem en weten dat we, uit genade, een kind van God zijn. Als we gedaan hebben wat er gisteren in de Opfrisser stond, zijn we dat

Waarvoor? In die vrijheid mogen we genieten van God’s genade en genezing. Kunnen de wonden die onze zonden geslagen hebben, bij onszelf en bij anderen, genezen. Is er een nieuw begin, een nieuwe geboorte, zijn we vol van de Kracht van de Heilige Geest

Waartoe? Dan kunnen we die genezing, die onder de vleugels van God, van de Here Jezus te vinden is, ook uitdelen aan anderen. Kunnen we daarmee gaan oefenen, op elkaar, op anderen en zal God Zijn glorie aan ons laten zien. Of zoals de berijmde Psalm 68 het zo mooi bezingt: maar ’t vrome volk in U verheugd, zal huppelen van zielenvreugd’

Gebed: Ja, lieve Here Jezus, ik wil me uitstrekken naar die genezing, die onder Uw beschermende vleugels te vinden is, die armen die wijd open gingen toen U hing aan het kruis. Maar ik wil die ook uitdelen aan de zieken om mij heen, niet in de laatste plaats hen die ziek van de zonde zijn en een nieuw hart nodig hebben. Dank U, voor de Heilige Geest in mij, waardoor dat mogelijk is

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/

Opfrisser | 8 november 2014 | 09:09 | 69a5a2

geachte Hr/Mevr

het gebeurt best vaak dat de tekst niet klopt,ook deze niet.
het moet zijn, Maleachi 4 : 2, in plaats van 3: 20, want die bestaat niet.
verder is het een toepasselijke tekst voor mij persoonlijk,fijn.

met vriendelijke groet!!

W Fokkens-Vreugdenhil | 8 november 2014 | 10:22 | 00b879

Om technische redenen houden we de vers-indeling van de NBV vertaling aan. Niet alle vertalingen lopen gelijk. Daardoor kan het zijn dat, als u niet de NBV-vertaling leest, de vers-nummering een paar verzen versprongen is.

Redactie | 8 november 2014 | 11:53

@Opfrisser: Is dat echt nodig, een 1-op-1 van een andere site overgenomen reaguursel hier plempen? Er staat zelfs een duidelijke copy-paste fout in (dat het plaatje niet is overgenomen maar “image1.jpeg”)

@Admin: waarom wordt deze spam toegelaten?

Mark | 8 november 2014 | 12:06 | bddac8

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiĆ«ren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.