Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

1 Korintiers 6

Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent? U bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met uw lichaam.

-- 1 Korintiers 6

3 reacties op de tekst van woensdag 03 december 2014 – 1 Korintiers 6

In vers 19 grijpt de apostel weer terug naar vers 16, 17:’Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest? ‘ De Corinthiërs kunnen dit weten, omdat hun dit duidelijk was geleerd. Al in 3:16,17 heeft Paulus in bijna gelijke bewoordingen dezelfde vraag gesteld, maar toen had hij de gemeente in haar geheel voor de geest . Nu gaat het om de gemeenteleden afzonderlijk, met name over hun lichaam. Zoals God woonde in de tempel in Jeruzalem, zo woont de
Heilige (er ligt veel nadruk op dit woord!) Geest in het lichaam van christenen. Het kan daarom geen neutraal gebied zijn, maar het moet afgezonderd, geheiligd worden tot de dienst van God. Men kan het lichaam en het lichamelijk leven niet losmaken van het leven in het geloof. Het is daarin geïntegreerd vanaf het moment dat men tot geloof kwam. Toen heeft men van de God de Heilige Geest ontvangen en sindsdien woont de Heilige Geest in hen. Deze gave en inwoning impliceren, dat het lichaam geen eigen bestaan meer kan leiden ‘gij zijt niet meer van uzelf, Gij kunt niet meer met het lichaam doen wat u te binnen schiet want het behoort u niet meer toe. Meer Dagelijks Woord met uitleg op http://www.allensamen.org Groetjes en een fijne gezegende dag , Klaas

Klaas Roorda | 3 december 2014 | 08:26 | 0160e2

stil…

aleike | 3 december 2014 | 11:22 | 15791d

-knip-

Ed | 4 december 2014 | 17:24 | e8faeb

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.