Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Jeremia 29:11-14

Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jullie zullen Mij aanroepen en tot Mij bidden, en Ik zal naar jullie luisteren. Jullie zullen Mij zoeken en ook vinden, als jullie Mij tenminste met hart en ziel zoeken. Ik zal Me door jullie laten vinden – spreekt de HEER – en Ik zal in je lot een keer brengen.

6 reacties op de tekst van donderdag 03 augustus 2006 – Jeremia 29:11-14

Wouw, ik vind dit een zo mooie tekst. Ik wist niet meer welk hoofdstuk het was en zocht daarom op internet. Voor mij is het een hele belangrijke tekst. God reikt iedereen een weg naar Hem aan, als je naar Hem zoekt. Je hebt alleen zelf de keuze of je die weg volgt.
dat is mijn visie.

Lianne

Lianne | 11 mei 2007 | 22:26 | d1addf

Nou, en ik ben het met Lianne eens 😛

Kimmetje | 12 mei 2007 | 13:20 | 9547ea

Deze tekst staat al centraal sinds het begin van de relatie met mijn vriend, nu alweer 9 maanden: we staan op het punt te gaan trouwen, maar het loopt al een tijdje niet zo soepel, God heeft ons samengebracht, maar het is een hele strijd, omdat we allebei pijn hebben meegemaakt in het verleden, en we het zeker niet altijd eens zijn… Toch geloof ik nog in deze tekst, ondanks alles, want God is goed!

zomaar iemand | 19 mei 2007 | 03:38 | 606513

Deze tekst is prachtig, ik moest een tekst hebben voor iemand die God nu heel hard nodig heeft! God zal altijd het beste met je voorhebben, want hij is onze vader!

ook een Lianneee | 12 juli 2007 | 00:15 | 6101ff

Voor de liefhebber een link naar een prachtig filmpje wat eindigt met deze bijbeltekst.

http://deconstructedchristian.blogspot.com/2007/07/hope.html

a pelgrim | 3 november 2007 | 14:00 | 3c9d5d

Deze tekst is vorig jaar 3 keer in 1 week op mijn pad gekomen! Op 3 mei, tijdens mijn stille tijd, in een ‘Scripturens and Meditations’ boek van Joel Osteen, diezelfde tekst gelezen.
Toen ik op mijn werk kwam en mijn e-mail opende (ik ben geabonneerd op daglijkste bijbelteksten) had ik voor die dag dezelfde tekst over de mail! Diezelfde week, zondag in de dienst stond diezelfde tekst levensgroot geprojekteerd!

Vorig jaar was een keerpunt in mijn leven na 30 jaar duisternis. Door de volwassendoop in juli vorig jaar heb ik duidelijk voor de Heer gekozen. Ik ben er nog lang niet (heb nog veel last van dingen uit het verleden). Deze tekst houdt me op de been….

Ben | 8 juli 2012 | 22:27 | 1ae3c8

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.