Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

1 Petrus 5:10

Maar al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen.

4 reacties op de tekst van zaterdag 05 april 2008 – 1 Petrus 5:10

Het is een moeilijke tijd voor mij op dit moment, wat een prachtige tekst om te bemoedigen. God onthoud ons soms zijn zegeningen, opdat we meer en meer zijn stem zullen verstaan, door beproevingen heen.
Er is ons (als christenen geen kalme reis belooft) maar wel een behouden aankomst.

ineke | 5 april 2008 | 10:00 | 89520e

Voor mij is deze tekst een bemoediging, meer nog net als voeding voor vandaag en altijd. Ik maak heel moeilijke tijden door. Ik dank daarom Jenny die deze tekst voor mij heeft gestuurd. Het komt op het juiste moment.
Ik besef nu dat een ontmoediging van de mens een ontmoeting met De HERE betekent. We moeten meer kracht putten uit zijn woord.
We vragen GOD zoveel en verwachten dat hij trouw blijft.Maar zijn wij trouw aan HEM? Hoeveel keren vervallen we weer in zonden.Wat geven we GOD terug?
Daarom heb ik enkele beloften gedaan aan God tijdens het bidden.
1:Ik vast regelmatig op de woensdag . Deze dag noem ik GODS LIEFDE.
dan onhoud ik mij van voedsel.Als ik honger krijg ga ik mij geestelijk voeden met ZIJN WOORD.
2 : Ik heb beloofd mij te houden aan de 9 vruchten van de GEEST. Ik probeer die na te leven.
3 Ik accepteer niets meer dat in Gods ogen niet goed is. Want ik heb gemerkt dat ik mijn zegeningen zelf achterhoud.
4 : En ik geloof en doe mijn best om GOD gehoorzaam te zijn.Want ik ben bang dat niet te doen.God is zo lief en geeft rust en kalmte. Dank u Jezus!!Dank u dat u voor ons bent gestorven aan het kruis. Ik houd van U . dat zeg ik HEM elke dag en telkens weer.

Arnolda.

Arnolda | 5 april 2008 | 14:07 | 84fffb

Beste Arnolda
ik hoop en bid voor jou, dat je jou leven met de Heer niet wettisch maakt.
Ik proef uit jou reactie een zekere angst voor God, als je bv dingen niet nakomt.
God kent jou hart en weet dat je alleen voor Hem wilt gaan!
Jezus heeft een offer gebracht voor ons, wat Hem drie uren verlatenheid van de Vader gekost heeft en als Hij het voor jou alleen had moeten doen was Hij gegaan omdat hij jou zo liefheeft. We leven door de zondeval in een gebroken wereld waar in ieder mens z,n eigen ding te verwerken heeft. God kent jou als geen ander en Zijn liefde is onvoorwaardelijk. Door bovenstaande heeft Hij ons vrij gemaakt van de wet en wij hoeven niets te doen om Hem goed te stemmen.
Zelf vind ik dit een van grootste raadselen voor een mens die gelooft, maar juist door dat geloof mogen we zien en ervaren dat God ons elke dag draagt.
Natuurlijk is het zo dat we naar zijn wil gaan leven(ik zeg bewust “gaan leven”)
omdat als je Jezus hebt aangenomen als je persoonlijke verlosser, niets anders meer wil.
Laat de satan je niets in fluisteren als was het dat je niet genoeg zou doen.
ik wens je God”s zegen toe!
In Jezus verbonden
hartelijke groet ineke

Ineke | 6 april 2008 | 15:49 | 89520e

Lieve Ineke,

Ik ben niet zo heel handig met de pc. en ben sinds 2 dgn.begonnen met het lezen van de dagteksten(wat mij heel veel kracht en bemoediging geeft).Ik zou graag contact met jou willen, om de Here Jezus beter te gaan begrijpen en om beter te leren luisteren naar de wil van God onze vader.

In het kort iets over mezelf; ik ben 13 jr. geestes ziek geweest,ik had last van psychoses…..Geweest omdat God mij heeft genezen, door Jezus striemen.Prijs God daarvoor.
Maar daardoor heb ik wel een bepaalde achterstand opgelopen,(zowel mentaal als wel in mijn geestelijke leven tot de Here).
Ik ben 38jr. , bijna 20jr. getrouwd en sinds nu 2jr. een nieuwgeboren christen.

Ik zou graag willen weten wat de Here voor bedoeling met mijn leven heeft en wat ik daarin voor Hem kan betekenen.
Of ik de Here Jezus wel op de juiste manier aanbid en Hem voldoende prijs en dank voor wat Hij voor mij heeft gedaan.

Ik hoop dat u mij kunt helpen met de reis van mijn leven in Jezus,
uw zuster en dienares in de Here,
Patricia

Patricia | 17 mei 2008 | 13:43 | a51722

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiĆ«ren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.