Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

Psalmen 23:1-2

De HEER is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets. Hij laat mij rusten in groene weiden en voert mij naar vredig water.

3 reacties op de tekst van donderdag 10 juli 2008 – Psalmen 23:1-2

Dit is denk ik voor heel veel mensen een Psalm vol herinneringen. Dierbare overledenen, emotionele gebeurtenissen… ze komen bovendrijven als we stilstaan bij deze Psalm.
In stressvolle situaties is het een enorme zegen om christen te zijn, om een kind van God te zijn, om een schaap in de kudde te zijn dat volkomen afhankelijk is van de leiding van de Herder. Hoe vaak heb ik dat zelf ook al niet ervaren?!?

Vandaag is het een regenachtige dag. Veel mensen worden wat mistroostig van dit weer. Maar laten we het dan eens van deze kant bekijken: “Alle zegen komt van boven, de meeste regen valt ernaast”. Oftewel, mijn Herder laat het mij aan niets ontbreken, dus waarom zouden de ongemakken mijn leven bederven…
Laten we drinken van het levende water dat Hij ons geeft en laten de stromen daarvan uit ons binnenste stromen, de wereld in.

Hans | 10 juli 2008 | 08:13 | 6ff63d

Amen op de tekst van vandaag!
Dit is een gezegende dag des Here! Met of zonder regen dienen wij Hem onder alle omstandigheden te danken, prijzen en te zegenen! 🙂
En ja Hans, bedankt voor de laatste zin van jou. Herinnerde mij aan de profetische tekst die inmiddels twee decennia aan mij werd gegegeven; om het Woord niet terug te houden want er gaan mensen in mijn omgeving verloren die redding nodig hebben. Soms lijkt het dat je dovemansgesprekken voert maar ook hierbij heb ik geleerd, je doet jou stukje en God doet de rest! Aan God en zijn Heilige Zoon Jezus Christus komt alle ere toe!

Jessey | 10 juli 2008 | 14:25 | cccd73

Ik ben het helemaal met Hans eens! Mooie woorden! 😀

Halleluja!

erik | 10 juli 2008 | 17:47 | 86ada3

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.