Elke dag een gratis bijbeltekst in je mailbox

Bepaal zelf je ontvangsttijdstip. Kies je favoriete bijbelvertaling.


Elke dag een bijbeltekst op je smartphone of tablet

Elke dag een bijbeltekst via je sociale netwerk

H4

1 Johannes 3:1-2

Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld hem niet kent. Geliefde broeders en zusters, wij zijn nu al kinderen van God. Wat we zullen zijn is nog niet geopenbaard, maar we weten dat we aan hem gelijk zullen zijn wanneer hij zal verschijnen, want dan zien we hem zoals hij is.

3 reacties op de tekst van vrijdag 11 juli 2008 – 1 Johannes 3:1-2

Het is alleen genade dat wij kinderen Gods mogen zijn. En ik zie inderdaad uit naar die dag dat wij van aangezicht tot aangezicht de heerlijkheid des Here mag aanschouwen! Als ik hieraan denk, ook al kan ik mij menselijkerwijs geen voorstelling van maken, want al wat ik bedenk zal in het niet vallen op dat moment, wordt ik echt blij van binnen en nederig voor deze genadegave en de liefde van God.

Jessey | 11 juli 2008 | 00:41 | cccd73

Wat een geweldig woord voor deze dag. Ik besef meer en meer hoe groot Gods liefde is. Heerlijk zo’n bemoeding op de vroege morgen.
God is zo liefdevol en zo trouw. Hij noemt mij deze morgen alweer “ZIJN KIND”.
Telkens herinnert Hij mij daar aan. Wat een liefde straalt daar vanf. Dank U wel Here God, mijn liefdevolle hemelse Vader. Alle eer, lof en mijn liefde is alleen aan U alleen! Amen.

Constanz | 11 juli 2008 | 07:39 | 239631

Eigenlijk klinkt dit echt mysterisch… als een legende xD.
Maar er zit wel zo’n kracht in deze woorden. 1. Het is een hele taak om te bedenken hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken. 2. Het is soms lastig om te realiseren dat we kinderen van God worden genoemd. En ook dat we het nog eens zijn!… 3. De wereld snapt er helemaal niks van zodra je het over de Heilige Geest hebt en snapt soms ook niet dat je aan bepaalde dingen niet meedoet, of geen behoefte aan hebt. 4. We zullen dus ‘iets’ zijn wat nog niet geopenbaard is. Dat wordt pas geopenbaard als Hij komt! Je kan zooo veel uit één bijbeltekst halen!

Prachtig! Prijs de Heer! 😀

RIX | 11 juli 2008 | 10:51 | 01610d

Laat een reactie achter

Dit formulier is geen contactformulier, maar een discussiemogelijkheid. Voor vragen aan de redactie gebruikt u het contactformulier.
Voorwaarden:
  • Discussie en meningsverschillen zijn uiteraard toegestaan. Maar laten we wel altijd vriendelijk blijven voor onze broeders en zusters.
  • De redactie bepaalt of een reactie wordt toegelaten.
  • Off-topic reacties worden sowieso niet toegelaten.
  • Wilt u een bijbeltekst citeren, gebruik dan één van de vertalingen die Stichting Dagelijks Woord ook aanbiedt.
  • Voor reacties vanaf 1 januari 2016 geldt: Door het formulier in te vullen verleent u Stichting Dagelijks Woord een niet-exclusief, onbeperkt, onvoorwaardelijk, ongelimiteerd, wereldwijd, niet-intrekbaar, eeuwigdurend en gratis recht en dito licentie om de ingevulde gebruikersinhoud of delen te gebruiken, te kopiëren, te distribueren, te reproduceren, openbaar te maken, in sublicentie te geven, te vertalen, te wijzigen, weer te geven, er afgeleide werken van te maken of deze anderszins te exploiteren, ongeacht op welke wijze.